Hakkımızda

Zihinsel Engelliler, Özel Öğrenme güçlüğü (Disleksi), Yaygın gelişimsel bozukluklar, Otizm, Down sendromu,Davranış bozuklukları, Okuma yazma güçlüğü, Okul başarısızlığı, Aile danışmanlığı, Psikolojik yardım, Mental Retardasyon, Matematik başarısızlığı, Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite eğitimleri verilmektedir. Kurumumuzda psikolojik testler ve gelişmiş testler uygulanmaktadır.
Elit Van Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezi olarak ilkemiz; tüm çocuklara eşit, düzgün ve özel davranabilmek, onlara bilgi, disiplinli çalışma ve başarının yanı sıra analitik ve doğru düşünme, evrensel değerleri özümseme, çevresine ve kendine saygılı bir birey olabilme amacı taşır.

Kalite Politikası

Her öğrencisinin bireysel farklılıklarını gözeterek zihinsel, duygusal, fiziksel ve sosyal açıdan bir bütün olarak gelişmesini sağlamak, Eğitim ve öğretimi spor, sanat ve sosyal alanlarda düzenlediği etkinliklerle güçlendirmek, Kaliteyi hedefleyen uzman, deneyimli, dinamik ve yeniliklere açık bir kadroyla çalışmak, Öğretmeni, öğrencisi, velisi, çalışanları ve çevresiyle etkili iletişim kurmak, herkesin kendini mutlu ve güvende hissettiği bir eğitim-öğretim ve çalışma ortamı sağlamak, “Elit Van Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi” olarak kurum kültürü yaratmak, yaşatmak ve korumaktır.

Hijyenik, Ferah ve Donanımlı

Kurumumuz 2017 yılında faaliyete başlamış olup 3 yıldır aktif olarak eğitime devam etmektedir. Kurumumuzda 6 Bireysel Eğitim Sınıfı ve 3 Grup Eğitimi Sınıfı mevcuttur.
Kurulduğumuz günden bu yana bireysel eğitimlerde öten, oçidep vs. grup eğitimlerinde oyun terapisi ve uyum temelli etkinliklerle birlikte fizyoterapi, hidroterapi, at terapisi, duyu bütünleme ve daha birçok alanda 18 alanında uzman kadrosuyla teknolojik destekler ve bilgisayar destekli sınıflarımızda eğitim vermekteyiz. Başarılarımız ve iddialarımız kalitemize dayanır.

Özel Elit

Image

Sınıflarımız

Açık ve Kapalı Oyun Salonu
Sinema Salonu
Çok Amaçlı Toplantı Salonu
Veli Bekleme Salonu
BEP Değerlendirme Odası
500 Metrekare Bahçe
Uygulama Mutfağı
Fizyoterapi Salonu
Hidroterapi Havuzu
Alanında uzman 25 personel ile ;
İşitme ve Konuşma Engellilerin Eğitimi
Aile Rehberliği ve Danışmanlık Hizmetleri
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarındaki Öğrencilere Yönelik Destek Özel Eğitim
Davranış Problemi Eğitimi
Otizmli Çocukların Eğitimi
Otizmli Çocukların Eğitimi
Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Çocuklarının Bireysel ve Grup Eğitimleri

Image

Özel Egitim Tarihçesi

Ülkemizde özel eğitim gerektiren çocukların eğitimine 1889 yılında İstanbul Ticaret Mektebi bünyesinde işitme engelli çocuklara eğitim veren bir okulun açılması ile başlanılmıştır. Daha sonra bu okula görme engellilerle ilgili bir bölüm eklenmiş, okul 30 yıl eğitim verdikten sonra kapatılmıştır.
1921 yılında Özel İzmir Sağırlar-Körler Okulu açılmış ve bu okul 1924 yılından 1950 yılına kadar Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı'na bağlı olarak özel eğitim hizmetlerini sürdürdükten sonra aynı yıl Millî Eğitim Bakanlığı'na devredilmiştir. 1950 yılından 1980 yılına kadar Özel Eğitim Hizmetleri, İlköğretim Genel Müdürlüğü bünyesinde bir şube müdürlüğü tarafından yürütülmüştür. Eğitim sistemimizde rehberlik kavramının gündeme gelmesi ise II.Dünya Savaşı'ndan sonraki yıllardadır. Bu yıllardaki müfredat programlarında; bireyler arası farklılıklardan, eğitim ve programların bu farklılıklara göre uyarlanması gereğinden bahsedilmeye başlanmıştır. Marshall Planı çerçevesinde Ülkemize gelen Amerika'lı uzmanların eğitimimizdeki çeşitli geliştirme ve yenileştirme faaliyetleri sırasında, eğitimde ve özellikle rehberlikte kullanılacak ölçme araçlarını geliştirmek üzere Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'na bağlı bir Test-Araştırma Bürosu 1955 yılında kurulmuştur. Bu büro rehberlikte bazı ölçme araçları üzerinde çeşitli çalışmalar yapmış, ancak sonraki yıllarda çeşitli örgütsel düzenlemeler sırasında kapatılmıştır. 06.08.1980 tarihinde 2429 sayılı onayla Özel Eğitim Genel Müdürlüğü kurulmuş, 27.02.1982 tarihinde Daire Başkanlığına, 13.12.1983 gün ve 179 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığına dönüştürülmüştür. Aynı yıl çıkarılan 2916 sayılı "Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu"nda, özel eğitime muhtaç çocukların yetiştirilmelerine dair esaslar belirlenmiştir. Ülke genelinde özel eğitim ve rehberlik alanında ihtiyaçların artması sonucu, hizmeti daha etkin ve yaygın olarak yürütebilmek amacıyla 30.04.1992 gün ve 3797 sayılı Kanunla Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü kurulmuştur. Ayrıca, 06.06.1997 tarihli mükerrer 23011 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile engellilere ilişkin özel eğitim esasları belirlenmiştir.